benlysta side effects

Business Name

ENGLISH

2008 – Nokta (78′)

Kategori : Filmleri | Geri Dön



KÜNYE:

Yönetmen:

Derviş Zaim

Senaryo:

Derviş Zaim

Yapımcı:

Derviş Zaim • Baran Seyhan

Görüntü:

Ercan Yılmaz

Müzik:

Mazlum Çimen

Sanat Yönetmeni:

Natali Yeres

Post prod. Sorumlusu:

Ulaş Şimşek

Oyuncular:

Mehmet Ali Nuroğlu • Serhat Kılıç •Settar Tanrıöğen

Şener Kökkaya • Mustafa Uzunyılmaz • Nadi Güler

Numan Acar • Beyazıt Gülercan  •  Begüm Birgören •  Hikmet Karagöz

Sinopsis:

Nokta bir zamanlar işlediği bir suç yüzünden azap çeken ve çektiği azaptan kurtulmaya çalışan bir adamın hikayesi. Ahmet yakın bir arkadaşının ön ayak olması ile tarihi değeri yüksek bir Kuran hırsızlığına istemeden bulaşır. Ancak kalkıştığı iş onu hiç istemediği bir noktaya sürükler.
Filmin bir suç ve ceza ekseni üzerinde ilerleyen hikaye çizgisi Türkiye’nin geleneksel sanat formlarından birini, Osmanlı hat sanatını, da organik biçimde filme dahil ediyor. Osmanlı hat sanatının filmin biçim ve içeriğine olan etkisini gözlemleyebileceğimiz en önemli hususlardan biri ise filmin tek ve kesintisiz bir plandan oluşmuş biçiminden kaynaklanıyor.
Nokta içeriğinde suç ve ceza, görev ve sorumluluk, kötülük sorunu, gelenekten yararlanma konularının üzerinde tartışma açarken seyir zevki vermeyi de ihmal etmiyor.

Yönetmen Vizüel Görüşü:

Film, konusunu Hat sanatından almakta, biçimini ve içeriğini hat sanatı etkilemektedir. İslam sanatçılarının birçoğu hayattaki her şeyi bir “kitap”, bir “ayet” olarak yorumlamışlar, “yazıyı” hayatta var olan canlı cansız her şeyde görmeye çalışmışlardır. Dolayısıyla filmdeki baş karakterin ana meselesini şekillendiren çatışma, ahlaki meselelerle az çok bağlantılıdır. Filmin ana kahramanı Ahmet cinayet işlemiş bir hattattır ve ruhsal acı çekmektedir. Etrafında gördüğü birçok nesneyi de bu bakış açısı ile yorumlamaktadır. Senaryonun Ahmed’i kullanarak sorduğu sorulardan biri şudur. Hayattaki eylemlerimiz söz konusu olduğunda, hangi durumda ahlaki sorumluluklarımızı bütünüyle yerine getirdiğimiz söylenebilir? Kimi eylemlere girişmiş olmamıza rağmen amaçladığımız sonuç yerine gelmediğinde yine de sorumluluğumuzu sonuna kadar götürmüş sayılabilir miyiz? Acaba insanı, elinden geleni yaptığı durumda ters giden bazı şeyler için suçlayabilir miyiz? Böylesi bir suçlama her zaman mümkün ve geçerli olmayabilir. Senaryo, kısaca, ahlak felsefesindeki en önemli başlıklardan birini ele almaktadır: Projenin meselelerinden biri, eylemde bulunanlar, eylemler ve sonuçlar arasındaki bağın araştırılması diye ifade edilebilir. Ancak mesele burada bitmiyor. Eylemler ve sonuçlardan sadece birine ağırlık vermenin yanlış sonuçlar verebileceği konunun uzmanları tarafından sık sık öne sürülür. Örnekle açmaya çalışalım.
Eğer ahlak sadece sonuçlarla ilgilenirse; amacı için elinden gelen her şeyi yapan bir insanın bile bazen yanlış yapabileceği gibi bir sonuç ortaya çıkabilir. Fakat gelin görün ki, ahlak sonuçları hiç hesaba katmadan, yalnızca eylemlerimizin iyiliği ve kötülüğüne yönelirse; yine bazılarımızı rahatsız edebilecek bir başka sonuç oluşabilir. O da şöyle ifade edilebilecektir. Nasıl olur da eylemlerimizin nihayetinde ortaya çıkan sonucun bir önemi olmaz?